Translate

Wednesday 13 November 2013

My 2nd trip to Thailand

Assalamualaikum..

Hati rse malas, tp dsbbkn syg kt blog ni so ak mrjinkn la diri tuk post. At least bg spe2 yg bru nk m'jjak kki ke negeri gajah putih ni dptla ckit information yg b'gne. Ok, without further a do..let's we begin our journey..haha..

B4 ni my fmily pnah g Phuket mse I'm f5 tp dsbbkn kpala kusut pk SPM so cuti ak pon xbpe nk best la..Now I'm not going to tell about Phuket but nk cter la sweet memories I gained during my last holiday in Bangkok & Pattaya.yeahhhh...It's 5 days & 4 nights. 2 days in bangkok & 2 days in Pattaya.

Where should I start?? owh know..I can't write well. Ktorng mbik flight MAS n arrived at night. So, kre ari 1st tu just mnikmati k'indhn panorama d'wktu mlm kota raya Bangkok.cewahhh.. Duet dorng d'pnggil baht, 250bath = RM25


Sori for unclear picture. Ktorng stayed at Ibis Riverside Hotel & the scenery is really beautiful. Al- maklumlh nme pon tepi sungai kn..tp siyes mmg cntik. Kalo bole nmpk..kt blkng tu ade boat. Can u see it??
Boat tu sediakn service tuk dinner skli..so spe2 yg nk try mkn ats kpal smbil mrsai tiupn angin mlm silakn..


Annyeong..nk b'tolak ke Pattaya plak..

Hotel ni mmg awesome.. Blik & service mmg best.. I'm really suggested it to uols. We started our 2nd day by visiting Chatuchack Market. Kt cni mcm2 leh jmpe..tp kne pndai bargain la yee.. Bg spe2 yg mnat fashion bole jmpe mcm2 clothes yg cute & unique kt cni. Mse yg d'cdgkn tuk korng spend kt cni at least 1 n half hours..tu pon mmg xsmpat kot nk abis b'siar2 sbb tmpt ni t'amat la bsr..

Chatuchak market..it is hot here so don't forget to wear sunblock & keep hydrated by drinking water

Lpas abis shopping ktorng pon b'tolak la ke Pattaya.. ape ktorng beli kt cni?? hmm..dptla t'shirt, cap n souvenirs. So kalo dtg Bangkok jgn lpe snggah cni ea.. owh sblom lpe..bg yg m'cari Halal food, kt cni ade 1 restaurant dkt ngn Tower clock tp nk kte murah xjgak la..mkn fried rice pon lbih dr RM10 for a plate.

NEXT~

Pattaya is not an island, tp mcm Phuket & mse tsunami 2004 pon Pattaya xkne.. kt cni mmg byk mat saleh..whyyyy??haha..kalo korng brani jln mlm2 mmg nahasla. Cni byk pub & its normal ble byk pmpuan thai yg b'pakaian seksi. Mnariknye kt cni & smpat tuk ktorng pegi firstly...



xyh ckp pon bole tau kot..Ripley's believe or not.alaaa..yg popular kt tv tu..dr htel kmi mmg jaoh la b'jln.. B'JLN?? hello..pe class..naik r taxi or tuktuk ke..hmm..mnela tau~igt dkt je..Ok, bg spe yg nk g cni bole r tnye kt hotel reception nti die call kn taxi tuk pick up..& kalo nk exercise, jlan kaki cm ktorng ni..siyes mmg mlncong bwtkn ak b'tmbh krus. Tmpat ni dlm mall ( 2nd floor of Royal Garden Plaza) near the beach.

We r lucky..hmm..lucky la sgtkn..ak je..sbb kt mall tu ade wat contest kpop dance. So mmg rmai la org tonton d'tmbah ngn teriakn prmpuan.

Ni gmba ak capture dr ats..hmm..mmg nmpk sgala2 nye



bila tbe je part trian EXO..ak mmg da xleh than..trus trun k'bwh.hmm..sjujurnye the real EXO mmg jaoh better..

The 3rd day.. kmi pegi Sriracha Tiger Zoo, yg ni mmg u should ask for a driver to take u there.
Slain tiger zoo, ade gak elephant show & crocodile show. The entrance ticket I'm not sure..



Act byk je la tmpat mnrik kt cni tp ktorng byk shopping & mse pon xckop.. Esknye we go back to Bangkok & check in Asia Hotel. Hotel ni located kt tgh2 bndar so dkatla kalo nk pegi Siam Paragon, Siam Discovery & mcm2 shopping mall yg mnarik tp stndard mhal la..kalo nk shopping murah ckit leh r g mall as what blogger Hanis Zalikha mentioned in her show, Mad Market.

Hotel ni service die kurng ckit sbb nk check in & check out lmbat..bcuz of some procedures yg dorng kne ikut. Pstu xde wifi.. tp dkat ngn Muslim Restaurant ade lbih kurng 3 kt area cni.. Mak yah , Farida..I'm not sure if I spell it right or not..soriii

I think thats all I wanna share with u guys in this post. Sorry for unsufficient info but I hope it can help u a little bit at least. Before that, I wanna show my new shoes which I bought at Bangkok, Keds.



I really luv this..it has ribbon which I can tie on the leg & makes me look more elegant..I guess

So yahh..thats all from me & see u again in my next post. InsyaAllah..



No comments:

Post a Comment